Strawberry Homicide

_______________ de toutes les passions la seule respectable est la gourmandise - Guy de Maupassant_______________

10 november 2006

Poep

Soms moet ik even m’n frustratie van me afbloggen.
Ik woon in een smal straatje in Scheveningen, of óp Scheveningen, zoals ze hier zeggen. Ik heb twee voortuintjes van twee meter breed en zestien (16) centimeter diep. Echt waar, ik heb het nagemeten. Er staat een rijtje nondescript, wintergroen spul in.
En nu komt het: op de één of andere manier lukt het de honden hier in de buurt om ín die piepkleine tuintjes te poepen. Om de haverklap ligt er een enorme drol te dampen tussen mijn plantjes.
Dus heb ik onlangs, in een winkel die in doe-het-zelf artikelen doet, een bordje gekocht om in het raam te zetten en zo de honden, of in ieder geval hun bazen, erop attent te maken dat ik daar niet van gediend ben. Een rond bordje met een rode rand en een forse rode streep diagonaal door een gehurkt zittend beest. Op het eerste gezicht een hond.
Maar als je beter kijkt, zie je dat het helemaal geen hond kan zijn. Het heeft namelijk maar twee poten. Ik ken geen enkel beest wat er zo uitziet, eigenlijk.
Domenico, vriend van mijn zoon, bracht uitkomst. “Dat is een weerwolf”, sprak hij nadenkend. En inderdaad, dat is het.
Nou slaat dat hele bordje natuurlijk nergens meer op, geen hond die zich erdoor aangesproken voelt. Of zou het juist afschrikwekkend zijn, een schijtende weerwolf in het raam?

8 Comments:

  • At 10 november, 2006 22:40, Blogger Misha said…

    Theoretisch zou het natuurlijk nog kunnen dat die hond met de poten die het verst van ons afzitten precies achter de andere twee zit. Dan vallen ze dus net weg.
    Klinkt misschien niet zo overtuigend, maar ook de weerwolftheorie kent z'n zwakke plekken. Zo heeft een weerwolf natuurlijk ook gewoon twee armen en die zie ik op die tekening ook niet terug.

     
  • At 11 november, 2006 21:54, Blogger DJ Appelmoes said…

    Het zijn van die bordjes waarbij ik vroegâh dacht: ,,Hier moet een doodsaai echtpaar wonen." Sinds ik burgermannetje ben geworden, weet ik beter. In het boomperkje voor mijn wanna-be-vinex-woning poept regelmatig zo'n ongemuilkorfde vechthond (je weet wel met zo'n proletarisch baasje die de stad is ontvlucht omdat zijn vrouw kinderen wilde). Ik denk dus dat een hond met twee poten is gebruikt om niemand het gevoel te geven te het zijn hond betreft. Zo houd je die vent met hond en dochter te vriend als ze ook nog eens met een lampion voor je deur komen. De boodschap komt echter wel over.

     
  • At 11 november, 2006 21:56, Blogger DJ Appelmoes said…

    Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

     
  • At 11 november, 2006 21:57, Blogger DJ Appelmoes said…

    -te ergens en +dat daar (pfff)

     
  • At 11 november, 2006 22:00, Anonymous Anoniem said…

    Hé genadige mevrouw!
    Als u op dat kleine stickertje op het raam kijkt, ziet u de volgende hyperlink:


    http://www.snuffelsnel.net/bouwmateriaal/diversen/spray-veilig-anti-dief-bescherming/24184/


    A spicy and culinary solution against this canine pollution.

    W. Vis (Reykjavik 101)

     
  • At 11 november, 2006 23:03, Blogger Sandra said…

    Haha, een fijn laagdrempelig onderwerp met fijne reacties.

    Op de hyperlink staat het volgende:
    PEPERSPRAY
    Ideaal voor het beschermen van U zelf TEGEN HONDEN EN KATTEN, maar ook kan het gebruikt worden voor het insprayen van uw grondstukgrens tegen poepende honden en ander gespuis.

    Fantastisch, ik ga meteen mijn grondstuk aan de grenzen beveiligen tegen alle soorten gespuis! Met het risico dat jullie er ook niet meer inkomen. ;-P

     
  • At 24 november, 2006 23:05, Anonymous Anoniem said…

    Ik dacht toen ik dat bordje zag, er wordt symbolisch een mens bedoeld haha. Maar helpt het nou ook?? Ken je de eigenaars?? Je kan dus ook mensen eruit gooien.
    Ben gelijk nieuwsgierig wat diegene schreef of is dat niet voor herhaling vatbaar?

     
  • At 10 december, 2006 16:00, Anonymous Anoniem said…

    Re: Cijfers

    Ben toch niet echt onder de indruk want wie zou nu eigenlijk verwachten dat 60 van de 100 Romeinen allemaal even grote testikels zouden hebben Ik vind de 40% al een heleboel.

     

Een reactie posten

<< Home