Strawberry Homicide

_______________ de toutes les passions la seule respectable est la gourmandise - Guy de Maupassant_______________

12 november 2006

Konmar

Gisteren heeft de laatste Konmar in Den Haag haar deuren definitief gesloten. Er komt een Albert Heijn XL voor in de plaats.
Ik vind dat erg jammer. Want waar moet ik nou naartoe voor marshmellows, Oreo’s of Hellmann’s REAL Mayonnaise? Voor Chan’s Hotpepper Sauce of baramix? Voor Sonnigdal rooibos, ‘die natuurlike drank van Suid-Afrika’? Of voor andere vage Griekse, Japanse, Turkse, Thaise of gewoon Hollandse zooi in potjes, pakjes en flesjes.
Goed, uiteindelijk zal ik het wel ergens kunnen vinden allemaal, maar waarschijnlijk nooit meer onder één dak.

Het was avontuurlijk winkelen bij de Konmar, niet in de laatste plaats omdat alles in een niet te volgen logica door de winkel verspreid stond. Ik heb menigmaal met een driftig op z’n hoofd krabbende Konmarmedewerker door de gangpaden gedwaald, op zoek naar Jo-La levensmiddelenkleurstof of dawet-aroma.

En waar vind je een supermarkt waar je op de kaasafdeling gewoon Cabrales kunt bestellen, het hoofdingrediënt voor een van de simpelste én lekkerste gerechten die ik ken.

Cabrales met port
Cabrales, Spaanse blauw-geaderde kaas, 1 flinke plak
Port, 1 deciliter

Giet de port ongeveer 20 minuten voor het serveren over de kaas.
Serveer op kamertemperatuur met brood en/of sla.

8 Comments:

  • At 13 november, 2006 20:11, Blogger Misha said…

    Hé, die Jo-La kleurstof, [b]die[/i] is gaaf! Op mijn werk gooien we die nog weleens door de cake. Het liefst in zo afzichtelijk mogelijke kleurcombinaties. Het is niet goed voor ADHD'ers en het maakt ook vreselijke vlekken op je handen. maar het ziet er wel erg gaaf uit!

     
  • At 14 november, 2006 11:56, Blogger Sandra said…

    Ja, gaaf hè! Ik voel me altijd een beetje een tovenaar als ik een druppel van dat spul ergens ingooi en het verandert van wit in hemelsblauw. Met marsepein is trouwens leuk, dan kan je er allerlei kunstwerken mee maken en de mislukte opeten.

     
  • At 15 november, 2006 01:35, Blogger mieze said…

    hellman's real maynaise! kijk eens aane. een KENNER :)

     
  • At 15 november, 2006 10:14, Blogger Sandra said…

    Natuurlijk... ;-p Weet iemand trouwens waar je hier ergens de echte Jellybeans kan kopen? De meest fantastische snoepjes, waar de 'Smekkies in Alle Smaken' uit Harry Potter op geïnspireerd zijn? Jamin heeft ze vroeger wel eens gehad, maar inmiddels niet meer.

     
  • At 15 november, 2006 23:51, Blogger Kim said…

    Ik weet welke je bedoelt! Ik zal de winkels eens in de gaten houden! Die dingen zijn zo zoet dat je glazuur spontaan van je tanden springt!

     
  • At 24 november, 2006 22:57, Anonymous Anoniem said…

    Ja het had wel wat daar. Al kwam ik er niet zo veel.
    Die jellybeans ken ik maar zou het echt niet weten waar je die zou kenne kope. Minstens 30 jaar geleden dat ik ze voor het laatst gegeten heb. Tenminste als het die zijn die ik bedoel. Van die doorzichtige gekleurde beertjes. Die zo lillerig werden. M`n vader maakte vroeger,dus lang geleden, van die jellypuddinkjes die kon je zo heerlijk door je voortanden slurpen, wat natuurlijk niet mocht, zag er nogal onsmakelijk uit geloof ik.

     
  • At 23 januari, 2007 23:04, Anonymous Anoniem said…

    Gadver marjan, wat ben je toch een viezerik!! Die dingen waar jij het over hebt heten volgens mij jellybears!? Waar koop je ze dan San want laatst had je ze toch????

     
  • At 26 januari, 2007 10:40, Blogger Sandra said…

    Bij Jamin inderdaad. Die had ze ineens weer wel. Maar alleen in een paar (stuk of 20 :-) smaken. En ik ben nou juist zo benieuwd naar die Jalapeño Pepper of Roasted Garlic.

     

Een reactie posten

<< Home