Strawberry Homicide

_______________ de toutes les passions la seule respectable est la gourmandise - Guy de Maupassant_______________

20 november 2006

Shock

What’s in a name?
Je hebt je misschien wel eens afgevraagd waar Strawberry Homicide op slaat.
Welnu, toen ik dit weblog opende, heb ik tamelijk impulsief voor deze lay-out (of template, zoals dat hier heet) gekozen. De roze achtergrond was me niet eens zo opgevallen. Ik schrok me rot toen ik ‘m paginagroot terugzag. Maar ja, toen was het al te laat.
Alleen een goede naam kon de boel nog redden.
Nee, ik heb ‘m niet zelf bedacht. Het is de naam van een cocktail, die ik lang geleden voor het eerst dronk in Londen. We waren op studiereis, een vriend wilde een cocktailbar beginnen in Den Haag.

Inmiddels bestaat Zahara ruim twintig jaar en Strawberry Homicide staat op de kaart in de categorie ‘Shocktails’.

Strawberry Homicide
Wodka, 50 cc
Kahlua, 25 cc
Cointreau, 25 cc
Room, 10 cc

Doe alle ingrediënten in een blender met een handje crushed ice. Blend 15 seconden en schenk in een groot glas (250 cc). Opvullen met cola. Tot slot 10 cc aardbeiensiroop erop druppelen.

1 Comments:

  • At 24 november, 2006 22:37, Anonymous Anoniem said…

    Nou daar gaatie. Ik ga comment op ieder plaatje geven. Ten eerste vindt ik het helemaal onwijs. Je moet schrijfster worden. Je schrijft heel leuk namelijk!! Errug gelachen dus.
    Maar laat ik bij het eerste ond. blijven. Ja dat roze is ook niet zo mijn kleur maar die strawberry homicide maakt het helemaal goed.Ik kende het echt niet. Is ie echt homicide?? Trouwens je staat ook prachtig op je foto.

     

Een reactie posten

<< Home