Strawberry Homicide

_______________ de toutes les passions la seule respectable est la gourmandise - Guy de Maupassant_______________

26 maart 2007

Jodelen

Gaaf dit! Erika Stucky is de naam. En haar band heet Roots of Communication.
Gisteren las ik een artikel over haar nieuwe programma, Suicidal Yodels, en dat klonk zo leuk dat ik haar op YouTube opgezocht heb. Er was niet veel te vinden, twee filmpjes, waarvan dit er één is. Kijk:



Een korte bio: Als achtjarig meisje verhuist ze met haar hippie-ouders van San Francisco naar een streng katholieke streek in Zwitserland. Op haar zeventiende begint ze in Parijs aan een acteurs- en een jazzopleiding, die ze na twee jaar allebei opgeeft om haar eerste band, The Sophisticrats, te beginnen. Nu heeft ze een programma vol vreemde instrumenten en donkere ballads, maar (zoals ze zelf zegt) "het mag met een grijns". Hier kun je wat meer van haar beluisteren, in een verbluffend statisch Radio-4 programma van de VPRO.
A.s. woensdag staat ze in Het Bimhuis en op 28 april in Lantaren/Venster in Rotterdam. Ik wil wel gaan kijken. Wie gaat er mee?

3 Comments:

  • At 31 maart, 2007 01:12, Blogger Misha said…

    Ik wil wel mee maar ik kan helaas niet. Maar ik wilde eigenlijk vooral zeggen dat je log wel degelijk gelezen wordt! Gewoon doorgaan!

    X

     
  • At 01 april, 2007 10:45, Blogger Sandra said…

    Ja, dank je. Dat had ik even nodig. Laten we maar aannemen dat de talloze lezers van dit blog allemaal niet kunnen op die avonden, óf, dat kan ook heel goed, niet zoveel aan Erika Stucky vinden.

     
  • At 29 april, 2007 21:09, Blogger DJ Appelmoes said…

    Fuck, lees ik nu pas. 'k Ben gek op jodeltrutten...

     

Een reactie posten

<< Home