Strawberry Homicide

_______________ de toutes les passions la seule respectable est la gourmandise - Guy de Maupassant_______________

11 december 2006

Pink

Zal ik jullie eens even lekker vertellen over mijn operatie?...
Sinds een week is mijn pink ontstoken. Eerst was hij een beetje dik en pijnlijk, maar in de loop van de week zwol hij langzaam aan tot buitengemene proporties. Gisteren (zondag) begon ik te wankelen in mijn rotsvaste overtuiging dat het vanzelf wel over zou gaan. Na enkele telefoontjes kon ik terecht bij de huisartsenpost van het befaamde Bronovo ziekenhuis, wat toevallig het dichtste bij is. De daar aanwezige huisarts barstte gelukkig niet in hoongelach uit toen hij de pink zag (daar ben ik op de één of andere manier altijd bang voor, dat mijn probleem helemaal geen probleem blijkt te zijn), maar begon zorgelijk te fronsen. “Tja”, sprak hij, “het beste is als we het even openleggen”. Hm. Tactisch geformuleerd. De aangeboden verdovingsinjecties sloeg ik af, omdat dat geprik meestal net zoveel pijn doet als de uiteindelijke ingreep.

Tijdens de voorbereidingen voor de ‘operatie’, die voornamelijk uit lang zoeken naar een mesje bestonden, voegde de arts mij nog toe dat snijden in vingertoppen altijd erg pijnlijk is en behoorlijk kan bloeden. “That was a little more information than I needed, but go right ahead”, dacht ik, Mia uit Pulp Fiction indachtig, “maar als je nou niet ophoudt, ga ik er vandoor”.
Uiteindelijk had hij alles gevonden en aarzelend boog hij zich over de pink. Ik geloof dat hij minstens zo nerveus was als ik. Met een ferme haal deed hij wat hij beloofd had en ik zat minutenlang tegen het plafond. En het stomme is, hij zat ernáást met z’n gemene rotmes, naast de ontsteking bedoel ik.
Mompelend verbond hij de wond en gaf wat vage uitleg. We wisten allebei dat het mislukt was, maar hij noch ik hadden zin in een herhaling.

Ik heb vannacht slecht geslapen. Het doet hartstikke pijn. Nu heb ik een ontsteking én een snee in m’n pink.
Zielig hè? Ja, vind ik ook. Blijken van medeleven, kadootjes en huishoudelijke hulp zijn welkom.

12 Comments:

  • At 11 december, 2006 13:00, Anonymous Anoniem said…

    Goed verhaal. Bracht mij tot ongeveer halverwege het plafond. Maar op de posted time ad 3.23 lag ik wel lekker te slapen. Vandaar mijn bereidheid nu desgewenst te hulp te schieten. Bel, omgekeerd: 5689453
    aP

     
  • At 11 december, 2006 13:23, Blogger Misha said…

    Als dit exemplarisch is voor de expertise van de staf van de Bronovo Kliniek snap ik ineens heel goed waarom ons koninklijk huis de laatste jaren zo uitgedund is.

     
  • At 12 december, 2006 10:31, Anonymous Anoniem said…

    Sterkte met je pink,'t zijn slachers (spellingsfout ter identificatie,breinschade ook niet alles),ziekenhuizen fabrieken en de mediesestand een witte slangenkuil.A propos,nog VPRO docu over Iggy gezien,last sunday.Laat nog eens wat horen,ondanks weinig verheffende 'levenstekens'.

     
  • At 12 december, 2006 12:00, Blogger Sandra said…

    Tja, alhoewel ik inmiddels een paar gigablunders aan den lijve (of aan dat van geliefden) heb meegemaakt, geloof ik niet zo in boze opzet, ook niet van deze brave borst. Wel in klunzigheid, en dat zou natuurlijk niet moeten mogen.
    In weerwil van z'n reputatie als hofleverancier kwam Bronovo trouwens onlangs als één van de slechtste ziekenhuizen van Den Haag uit een test.

     
  • At 13 december, 2006 00:08, Anonymous Anoniem said…

    ...ben egt een beetje van mijn apropos geraakt door je gewonde en pijnlijke pink,this ain't rock 'n roll,this is homoside.Hou je haaks en ons op de hoochte...,maar serieus,sterkte Sandra.

     
  • At 13 december, 2006 00:58, Anonymous Anoniem said…

    Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

     
  • At 13 december, 2006 10:12, Blogger Sandra said…

    Nou krijg je hier verdomme ook al spam (dat was dat verwijderde bericht).
    Met de pink gaat het inmiddels ongeveer hetzelfde als voordat ik naar Bronovo ging, de snee is bijna genezen en de ontsteking zit er nog.
    Realiseer me dat dit misschien niet zo'n geschikt blog-onderwerp was, maar vond het behalve een pijnlijk toch ook een grappig incident. Moest er (door tranen heen) eigenlijk erg om lachen.

     
  • At 13 december, 2006 22:19, Anonymous Anoniem said…

    volgens mij wel een geschikt onderwerp voor je weblog,je ervaring met een zorgelijke complicatie en dappere onverdoofde en erg pijnlijke ingreep.Ik vond mezelf alleen erg geestig met spellingsfouten en 'homoside'gecombineerd met 'pink',had er lang binnenpret over.Je lijkt me door de jaren heen nog aardiger geworden,een Moeder, met inlevingsgevoel.Je onverwacht tegen te zijn gekomen in cyberspace en even contact met je te hebben gehad op een moment van grote,emotionele veranderingen in mijn leven verbaast me en doet me goed,met dank,anonymus.

     
  • At 15 december, 2006 09:06, Anonymous Anoniem said…

    gggeneretion,goed jaar '57,...ken je van 'The Stone Roses'deze 2 songs:'Made of Stone'en vooral:'Going Down'(Jackson Pollock's No 5)?Koude rillingen.Er komen trouwens vooral herrinneringen boven aan zomers van lang geleden.Moet me nog van het hart,wat actueler;blij dat die vreselijke taart van Verdonk het veld begint te ruimen.Als ik er het fijne van heb begrepen heeft zij samen met P.van Vollenhoven indertijd die Schiphol assielbrand aangestoken,stiekum 's nachts.Wil je graag op de hoogte houden van event. nieuwe zieleroerselen.Naar J.Greshof:...wel waait een sluwe wind:'vergeet te leven'.De zee ruist'rust',ik ben U trouw gebleven,O Aarde,die mij brood en bloemen gaf...láter.

     
  • At 15 december, 2006 09:09, Anonymous Anoniem said…

    tsja,zolang het niet als spam wordt weggeveegt,who cares..?Hoezo mateloos?-'57,onverbeterlijke romantici.

     
  • At 15 december, 2006 17:22, Blogger Misha said…

    De comments nemen in toenemende mate een onbegrijpelijk karakter aan. Scheids!!!

     
  • At 16 december, 2006 14:48, Blogger Sandra said…

    Ja, ik fluit af. Onderwerp gesloten.

     

Een reactie posten

<< Home