Strawberry Homicide

_______________ de toutes les passions la seule respectable est la gourmandise - Guy de Maupassant_______________

27 augustus 2007

Service

We zijn vanavond naar de film geweest. Naar de Simpsons. Daar ga ik niks over vertellen, behalve misschien dat hij niet tegenviel.
Nee, het gaat om de bioscoop. We zijn namelijk in een Merral Servicebioscoop geweest en dat is echt heel leuk!
Wat houdt dat dan in? Nou, dat je voor je stoel een tafeltje hebt, met daarop een lampje, een drukknop, een drankenkaart en een asbak. En dat je voor of tijdens de film op de knop kan drukken, waarna een mevrouw uit het donker opdoemt, je bestelling opneemt en hem even later stilletjes af komt leveren. Ik heb het geprobeerd. Het duurde even voordat de mevrouw kwam, en weer even voordat mijn versgetapte biertje afgeleverd werd, maar toen was het heel erg fijn in de bioscoop. Vooral omdat ik er ook nog een sigaretje bij op mocht steken.


De opzet van de bioscoop is een beetje anders dan normaal. Er zijn nergens meer dan vier stoelen naast elkaar, zodat je een soort vliegtuigopstelling in de zaal hebt. Anders zou het natuurlijk erg storend worden als iemand midden in de rij een drankje wil bestellen. Achter in de zaal is een barretje, waar een vriendelijke dame voor het begin van de film de drankjes inschonk. De popcorn zou ze wel brengen, zei ze, want ze moest nu eerst de film starten.
Op zo’n moment heeft het een hoog tussen-de-schuifdeuren-niveau, maar ik ben er hevig van gecharmeerd! Ga vooral kijken, er zit vast ook een Merral Servicebioscoop bij jou in de buurt.