Strawberry Homicide

_______________ de toutes les passions la seule respectable est la gourmandise - Guy de Maupassant_______________

03 augustus 2007

Amerika

Hallo daar in Europa! Dit keer schrijf ik (Hugo) eens wat.
Toen we aankwamen in New York gingen we na het eten meteen naar het Empire State Building. Het was heel leuk en ook hoog.

De dag daarna gingen we een beetje de buurt verkennen en we gingen shoppen.
We hadden toen ook een leuke winkel gevonden waar ze allemaal Paul Frank kleren hadden (de Yellow Rat Bastard).


Op zaterdag 21 juli was mama jarig en we hebben haar een TomTom en Harry Potter 7 gegeven. Die dag zijn we ook naar het Vrijheidsbeeld geweest.
Het was er ook heel leuk en hoog, alleen we dachten dat we in het bronzen gedeelte mochten omdat papa dat een paar jaar geleden ook mocht, alleen nu is het afgesloten.
Die avond gingen we in een restaurant wat boven op een gebouw ronddraait eten. Het was heel lekker en ook wel grappig want we zaten aan het raam en dan heb je steeds een ander uitzicht.
Na de taart gingen we nog even naar Times Square, waar een zwembroek van ongeveer een vierkante meter in de etalage hing. Het was er verder ook nog Cool met al die lichtreclames in het donker.


Zondag gingen we met de metro naar Coney Island waar ongeveer het eerste attractiepark, staat. Het was eigenlijk meer een soort kermis met al die schiettenten en dat soort dingen.
Er stond ook een (letterlijk) 80 jaar oude achtbaan die door het gerammel mijn rug nogal pijn heeft gedaan…

Maandag regende het echt heel hard.
We zouden naar het Guggenheim gaan alleen we konden geen taxi bellen, wel een streched limo… Dus toen waren we met een streched limo naar het Guggenheim gegaan.
Dit ben ik in het Guggenheim.


Toen gingen we die avond in La Mela eten.
Het was best lekker alleen de pizza die we de avond daar voor hebben gegeten was beter…

Dinsdag hebben we alles wat we wilden doen nog gedaan, we zijn naar het Chrysler Building gegaan en we hebben nog een beetje geshopt.
Die avond wouden we naar Babbo gaan (dat is een restaurant met 3 sterren) toen we uit het hotel stapten kwamen er net voor de deur mensen uit een limo stappen en de chauffeur kwam meteen op ons of om te vragen of we ergens met een limo heen wilden…
En omdat het niet zo duur was naar het restaurant gingen we nog een keer met een limo.
Alleen ik voelde me niet zo lekker en uiteindelijk werd het zo erg dat ik weer terug naar het hotel ging. Geen Babbo dus voor mij.


Woensdag gingen we met het vliegtuig naar Los Angeles.
Op het vliegveld van LA hebben we een bus naar de autoverhuurder genomen we hebben nu een witte Dodge. We hebben onze TomTom meteen uitgeprobeerd naar het huis we logeerden bij Ecaterina en ze was heel aardig.
Die avond hebben we nog ff rond gelopen en toen hebben we in een heel gezellig restaurantje nog wat gegeten.

Donderdag dag zijn we in Kitson geweest dat is een winkel waar allemaal beroemde mensen heen gaan. Daarna hebben we nog verder geshopt in andere winkels.
Vrijdag zijn we naar Universal Studio’s geweest. Dat is een attractiepark het was heel leuk vooral de achtbaan, het spookhuis en de studiotour.


Er was ook een Back to the Future simulator die ook heel leuk was. Ik vond het een beetje op Disney Studio’s lijken.

Zaterdag gingen we naar het strand er was een pier waar een attractiepark op stond (met achtbaan :-). De zee was lekker warm en we waren best wel verbrand. Aan het eind gingen papa en ik nog ff in de achtbaan.


Zondag hebben we alle dingen gedaan die we nog wilden doen. We hebben over de Walk of Fame gelopen en we hebben langs allerlei mooie huizen gereden en we waren ook naar de film Labyrinth geweest. Hij was heel leuk.

Maandag heeft TomTom ons de weg gewezen naar Yuma. Dat is een plaatsje midden in Arizona. Daar hebben we een nachtje geslapen.

Dinsdag zijn we na een lange reis in Tucson aangekomen. Dat ligt ook in de Arizona.
We wilden nog naar Biosphere 2 gaan, alleen toen we aankwamen gingen de hekken recht voor onze neuzen dicht, we waren te laat.


Gisteren zijn papa en ik maar heel vroeg opgestaan en toen naar Biosphere 2 geweest.
Het was wel leuk en gek alleen ik begreep de uitleg niet zo goed omdat het Amerikaans was.
Daarna zijn we naar een heel erg western dorpje geweest dat Tombstone heet. Toen we aankwamen was het heel heet, en we gingen op de begraafplaats kijken waar ongeveer 1 van de 40 mensen aan ouderdom was overleden (de rest was vermoord…)


Daarna waren we in het dorpje zelf waar veel leuke winkeltjes waren en ook nog een soort film, die hebben we ook gezien.

3 Comments:

  • At 06 augustus, 2007 23:21, Anonymous Anoniem said…

    He Huug,
    Echt een leuk stukje wat je hebt geschreven! Het is een mooie samenvatting, zo kan ik precies zien wat je elke dag doet.
    Ik hoorde van opa ook dat hij het gelezen had, en hij vond het ook een heel goed stukje. (hij zei: "Er zitten zelfs geen spelfouten in")
    Hier was het gister voor het eerst echt mooi weer, ik was de hele dag op het strand. En ondanks dat ik me ingesmeerd had, ben ik ook een beetje verbrand! Maar vandaag is het al weer over met het mooie weer, dus genieten jullie daar nog maar even van het mooie weer. Jullie missen niets hier..

    dag Huug
    en Set, San en Ed

    Xxx lotte

     
  • At 07 augustus, 2007 15:14, Blogger Misha said…

    Hoi Hugo!

    Hartstikke gaaf verslag! En ik herkende je natuurlijk meteen op die foto in het Guggenheim...
    Gaaf dat je in de Biosphere en Universal Studios geweest bent. En in Tombstone! Gaaf, zulke historische plaatsen.
    Maarre... De Cyclone was dus niet echt wat?

    Groetjes!

     
  • At 07 augustus, 2007 16:08, Anonymous Anoniem said…

    Nee niet echt bij de eerste afdaling kreeg ik al geen adem meer omdat ik heel hard met me rug tegen de stoel klapte.
    Dat was bij alle afdalingen wel een beetje alleen aan het eind wist ik wel hoe ik dat kon voorkomen.
    Maar nu kan ik wel zeggen dat ik in de 80 jaar oude cycloon ben geweest. ;)

     

Een reactie posten

<< Home