Strawberry Homicide

_______________ de toutes les passions la seule respectable est la gourmandise - Guy de Maupassant_______________

06 januari 2008

Liefde

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

En worden jullie ook zo gek van dat softe ge-eikel van de levensmiddelen-fabrikanten? Ik wel namelijk.
Vanavond weer. We trokken bij wijze van toetje een pak Hertog-ijs open, zien we ineens tekst op het afsluitplastic staan. ‘Voor u begint’, stond erboven. Okee, dat klinkt dringend, dus eerst maar even lezen voordat we aanvallen. Wie weet is er iets besmettelijks uitgebroken bij de familie Hertog of bevat het ijs losse ingrediënten waarin we kunnen stikken. Maar wat staat er? ‘Bij Hertog IJs doen we sinds oudsher meer dan alleen verse zuivel in ons ijs. We stoppen er altijd onze ziel en zaligheid in. Dat deden we vroeger al in de banketbakkerij en vandaag de dag doen al onze medewerkers dit stuk voor stuk nog steeds. Dus de kans bestaat dat u in ons ambachtelijk bereide ijs meer proeft dan verse volle zuivel en natuurlijke ingrediënten. Liefde en aandacht bijvoorbeeld.’

Gatverdamme, wat een gezeik! Zie je ze voor je, al die medewerkers die stuk voor stuk hun ziel en zaligheid in dat ijs staan te doen? Nee, ik ook niet. Ik denk dat er hooguit een enkele procesoperator in die fabriek rondloopt, om de productie een beetje in de gaten te houden. In het beste geval doet hij dat met plezier, en niet met liefde en aandacht. Liever niet zelfs.
En moet je nou echt voor zo’n zwamverhaal je ijs laten smelten? Het wordt gebracht als een waarschuwing. Mocht u iets afwijkends proeven, dan is het onze liefde en aandacht. Ja hoor..

Bij Albert Heijn verkopen ze sinds een tijdje brood wat ‘Liefde en Passie’ als enige toevoeging heeft. Los van het feit dat dat in het geval van honing-mosterdbrood natuurlijk nergens op slaat (dat heeft op zijn minst honing en mosterd als toevoeging), bekijk ik het met grote argwaan en wacht met gepassioneerde smart op het moment dat ze allemaal gewoon weer normaal gaan doen.

2 Comments:

  • At 07 januari, 2008 07:48, Anonymous Anoniem said…

    Hear, hear! Eindelijk een medestander!
    Maar je moet het zo zien: de supermarkten en A-merken moeten toch _iets_ op de verpakking zetten om de belachelijk hoge prijs van hun "ambachtelijke" product te verklaren. Helaas trappen er nog heel er veel mensen in, dus we zullen er voorlopig nog wel mee zitten. Sterker nog: het wordt denk ik alleen maar meer...

     
  • At 07 januari, 2008 12:38, Blogger Sandra said…

    Denk je? Ik kan me bijna niet voorstellen dat er mensen zijn zich door dit soort gebral laten overhalen. Het is zó volkomen over the top.
    Maar op de produkten zelf is (behalve idd een pittige prijs) meestal niks aan te merken, dus ik koop ze zelf ook.

    Binnenkort zal ik trouwens met liefde en passie een vegadiner voor jullie koken. Moeten we maar eens wat voor afspreken.

     

Een reactie posten

<< Home