Strawberry Homicide

_______________ de toutes les passions la seule respectable est la gourmandise - Guy de Maupassant_______________

28 november 2008

Thanksgiving

Ik zei het al, we zijn hier de laatste tijd erg Amerikaans georiënteerd.
Zo konden we gisteren niet voorbij aan dé Amerikaanse feestdag, Thanksgiving.
Traditioneel bestaat het Thanksgivingdiner voornamelijk uit een enorme kalkoen, met bijgerechten die per streek verschillen. Eentje waar ik nog nooit van gehoord had is 'mashed sweet potato topped with marshmallows'. Een gerecht zo bizar dat het alleen in Amerika verzonnen kan worden. Een land waar ze er ook niet voor terugschrikken om kip in Coca Cola te sudderen, ik noem maar wat.


Het leukste is dat het misschien vies klinkt, maar heel goed smaakt. Zowel de puree met marshmallows als de Coca Cola-kip zijn weliswaar zoet, maar ook hartstikke lekker.
Daarom hieronder het recept voor de kip, dan kan je het zelf eens proberen.

Kook 1 kg drumsticks met een bouillonblok in ruim water (ca. 30 minuten). Verwarm de oven voor op 175°C. Giet af, dep droog en leg in een braadslede. Bestrooi met 200 gram bruine suiker en een handje grof zeezout. Roer 4 eetlepels scherpe mosterd, ½ theelepel cayennepeper en 8 eetlepels tomatenketchup los met een scheut cola. Giet gelijkmatig over de drumsticks. Giet cola erbij totdat de drumsticks bijna onderstaan en zet ca. 45 minuten in de oven, tot de saus is ingedikt.

Mocht je de puree ook willen maken, ik heb het recept.

2 Comments:

  • At 12 januari, 2009 20:26, Anonymous Anoniem said…

    Een vriendin van ons die helemaal Amerika fan is (ze heeft bijna alle staten bezocht) had het laatst ook over dit recept. De combinatie klinkt wat vreemd, maar zij vond het ook erg lekker.

     
  • At 14 januari, 2009 21:53, Blogger Sandra said…

    Ja, dat lijkt mij ook wel wat, alle staten. De volgende die ik wil zien zijn eigenlijk Alaska en Hawaii. Liefst samen in één vakantie.
    Maar nog een keer New York vind ik ook niet erg..

     

Een reactie posten

<< Home