Strawberry Homicide

_______________ de toutes les passions la seule respectable est la gourmandise - Guy de Maupassant_______________

31 december 2008

Sacha

Zoals meestal rond deze tijd van het jaar ben ik oliebollen aan het bakken. Daarvoor maak je eerst een grote bak beslag, die daarna een uur moet rijzen. Dat is een intrigerend proces, waarbij de massa zich verdrie- of verviervoudigt. Ondertussen bubbelt en beweegt alles in die kom, het ziet er echt uit als een levend organisme. En dat is het natuurlijk ook.
Maar dit jaar zien de bollen er na het bakken ook uit alsof ze spartelend in de kokende olie geworpen zijn. Ik voel me er bijna schuldig door.


Dat komt omdat mijn belangrijkste oliebollenbak-hulpstuk deze zomer gesneuveld is bij het ijs scheppen. Dus improviseer ik met twee gewone lepels, met een juslepel en met allerlei andere lepelvormige attributen. Het werkt allemaal niet, ik maak geen bollen maar monsters.

Totdat Sacha ineens verdwijnt. Om vuurwerk af te steken, vermoed ik. Dat doet hij namelijk sinds vanmorgen tien uur, doorlopend. Maar tot mijn grote verrassing staat hij een kwartier later voor mijn neus met een fantastische, professionele ijsschep. De mooiste (en duurste) die ik ooit gehad heb.
Dank je wel, Sas! Je bent een schat.

2 Comments:

  • At 01 januari, 2009 13:25, Anonymous Anoniem said…

    De bollen op de foto zien er inderdaad wat...eh...apart uit. Maar ze smaken vast wel goed. Zo'n ijsschep is echt een uitkomst voor dit soort klusjes. Maar ook voor het vullen van bijvoorbeeld een muffinvorm is het ideaal.
    Enne: het allerbeste natuurlijk voor het nieuwe jaar, voor jou en je gezin! En dat we elkaar maar weer snel eens mogen zien!

     
  • At 03 januari, 2009 00:51, Blogger Sandra said…

    Hee Gertje! Voor jou en Björn ook een fantastisch 2009, met lekker eten en heel veel New York.
    En dat is een goeie tip, van die muffins! Daar zat ik altijd enorm mee te klooien..

     

Een reactie posten

<< Home