Strawberry Homicide

_______________ de toutes les passions la seule respectable est la gourmandise - Guy de Maupassant_______________

24 februari 2009

Carnaval

Afgelopen weekend was ik in Maastricht, alwaar het carnaval op volle sterkte woedde. Dat wist ik van tevoren, alleen had ik geen idee of ik het leuk zou vinden. Ik heb namelijk nog nooit carnaval gevierd en er eigenlijk alleen maar vreselijke verhalen over gehoord. Sterker, ik ken bijna niemand die er enthousiast over is.

En weet je wat? Ik vond het helemaal niet zo vreselijk. Eigenlijk heb ik me reuze geamuseerd met alle varkens, hofdames, stroopwafels, Willy Wonka’s en andere jokers die mijn pad kruisten. Iedereen was enorm creatief geweest in het bedenken en uitvoeren van z’n kostuum en carnaval bleek niet van één bevolkingsgroep, maar van jong, oud, dik, dun, man, vrouw en kind. Het had iets heel ontwapenends.


(...als je op de foto klikt, wordt hij groter…)

Of ik volgend jaar weer ga, weet ik nog niet. Zó sterk was de liefde nou ook weer niet. Maar ik kan me nu wel voorstellen wat er leuk aan kan zijn.