Strawberry Homicide

_______________ de toutes les passions la seule respectable est la gourmandise - Guy de Maupassant_______________

08 juni 2007

Les

Goedendag, ik heb even een vraag. Onlangs heb ik bij u het boek Hungry Planet gekocht, twee keer zelfs. Eén keer als kado en één keer voor mezelf.
Ik heb toen € 47,95 per stuk betaald, een bedrag waar ik toch wel even van schrok.
Vandaag was ik op de tentoonstelling ‘Eten’ in het Museum voor Volkenkunde, en daar lag hetzelfde boek voor € 39,95. Dat is een flink prijsverschil. Het werd echter nog gekker, want men vertelde mij daar dat het bij Bol.com nog goedkoper is. Thuisgekomen heb ik dat even gecheckt en inderdaad, daar kost het maar € 26,99. Dat is een prijsverschil van 21 (éénentwintig!) euro met uw prijs.
Ik kan me voorstellen dat het wel eens voorkomt dat boeken in verschillende winkels enigszins anders geprijsd zijn, maar dit vind ik echt van de gekken. Ik voel me behoorlijk getild en had voor het nu teveel betaalde geld graag nog wat andere boeken uitgezocht.
Kunt u mij dit uitleggen?


Hartelijk dank voor uw e-mail.
Het zou zo moeten zijn dat u er vanuit moet kunnen gaan dat onze prijzen op buitenlandstalige boeken (Nederlandstalig = wettelijk vastgesteld en dus overal gelijk) marktconform zijn en ik ben van mening dat ze dat ook zijn. Wij baseren onze verkoopprijzen op onze inkoopprijzen zoals u begrijpt en dat kan weleens verschillen met anderen (zij kopen wellicht ergens anders of op een andere manier in), maar dit verschil is echt te gek en klopt dan ook niet.
Ik begrijp uw onbegrip hiervoor volkomen, ik heb eea uitgezocht en ik heb onze prijs van het boek aangepast, de verkoopprijs bij ons is nu 38,50 euro. Nog steeds een groot verschil met Bol.com, ik denk dat zij ofwel zelf importeren of een andere leverancier hebben, als ik deze prijs zou aanhouden verkoop ik namelijk onder mijn inkoopprijs!

Ik wil graag voorstellen om u het verschil van 47,95 - 38,50 = 9,45 x 2 = € 18,90 te retourneren.
Wanneer u naar onze klantenservice gaat zal er een verrekening worden gemaakt en zult u het geld terugkrijgen.
Nogmaals, ik begrijp uw punt, ben het er ook zeker mee eens en heb dan ook onze prijs scherp onder de loep genomen en aangepast, ik ben erg blij dat u dit dan ook meld en we hier ook daadwerkelijk iets mee kunnen.


Dank voor de snelle reactie. Vanmorgen is een en ander verrekend bij de klantenservice. Op zich ben ik blij met de correcte afhandeling, u houdt mij als tevreden klant, maar het is voor mij wel een les geweest. Ik zal, als het om buitenlandse boeken gaat, in het vervolg goed de prijs checken voordat ik iets koop.