Strawberry Homicide

_______________ de toutes les passions la seule respectable est la gourmandise - Guy de Maupassant_______________

06 juli 2007

Kim

Vanmorgen las ik dat de grote leider van de Noord-Koreanen vele talenten heeft. Zo zou hij bij zijn eerste golfpartij elf hole-in-one’s geslagen hebben. Dat zou op zijn website staan.
Dat is natuurlijk belangwekkend nieuws, wat erom vraagt onmiddellijk gecheckt te worden. Helaas levert googelen op Kim Jung Il dan wel Kim Jong Il een enorme hoop (kritische) informatie óver hem op, doch niet de site van de despoot zelve.
Pas bij de resultaten 72-80 vond ik een link naar de Official Homepage van de Democratic Peoples Republic of Korea (DPRK). Maar die is dan ook de moeite waard! Je komt al gauw twee foto’s tegen van (je raadt het al) vader en zoon Kim, met daaronder de mogelijkheid om van ieder de PDF-biografie te downloaden. Kijk uit, in het geval van Pa Kim is dat een document van maar liefst 2161 pagina’s. Ik heb beide biografieën doorzocht, maar geen wóórd over golf. Sex, drugs en football leveren wel resultaten op, maar over golf wordt gezwegen. De rest van de site is, behalve duidelijk al een aantal jaren niet meer bijgewerkt, zeer intrigerend, met zelfs een Nederlandstalige sectie waar je je als lid van de 'Korea Friendship Association' aan kunt melden.


Begrijp me goed, ik vind net als u dat het bar en boos is wat er in Noord-Korea gebeurt. En dit soort informatievoorziening is bij de beesten af, wat u zegt. Maar ik vind het ook prachtig om te zien en ik lach me er gek om. Deze manier van propaganda en die hele persoonsverheerlijking is zo naief en zo overdreven, dat het enorm op de lachspieren werkt. Op de mijne wel in ieder geval.

1 Comments:

  • At 08 juli, 2007 11:55, Blogger Misha said…

    Mooi stukje skeptisch feitenonderzoek! (En met hilarische bij-resultaten). Dit soort cijfertjes moet je natuurlijk altijd wantrouwen, zoals ik in reactie op een eerdere post (in november) ook al betoogde. :-)

     

Een reactie posten

<< Home